Prośba o pomoc!!!!! Literatura

1. A. Bałandynowicz: " Probacja. System sprawiedliwego karania". Kodeks, Warszawa 2002
2. C. Czapów: " O metodzie indywidualnych przypadków". Opieka Wychowanie Terapia, 1963, nr 10
3. M. Konopczyński: "Twórcza resocjalizacja". MEN Editions Spotkania, 1996
4. D. Lalak: "Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków", W: T. Pilch i I. Leparczyk, "Pedagogika społeczna". Wydawnictwo " Żak" Warszawa 1995
5. J. Murdecka: " Rodzinny kurator sądowy w percepcji nadzorowanych". Opole, Wydawnictwo UO, 1997
6. G. Olszewska - Baka: " Funkcjonalność i efektywność nadzoru kuratorskiego nad nieletnimi", UMCS. Lublin 1989
7. Z. Ostrihanska, A. Greczuszkin: "Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego". Norbertinum, Lublin 2000
8. K .Pospiszyl: "Resocjalizacja nieletnich. Doświadczenia i koncepcje". WSiP, Warszawa 1990
9. L .Pytka: "Pedagogika resocjalizacyjna" Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2000
10. J. Śpiewak: "Kurator sądowy w postępowaniu karnym wykonawczym". Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa 2000
11. Ustawa o kuratorach sądowych z dn. 27 VII 2001 r.
tyle znalazłam na już (większośc dotyczy "nielatów"), poszukam jeszcze

 

Konferencja w Kaliszu

jezeli chodzi o arteterapie i resocjalizacje mozesz zobaczyc

FLORCZYKIEWICZ, Janina
Terapia przez sztukę jako metoda wspomagająca oddziaływania resocjalizacyjne / Janina Florczykiewicz // W: Dylematy edukacji artystycznej. – T. 2 : Edukacja artystyczna a potencjał twórczy człowieka / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Kamilli Nielek-Zawadzkiej. – Kraków : "Impuls", 2006. – S. 542-560

oraz T. Rudowski, Arteterapia, Wartosci i inspiracje. Tez jest tam jakis rozdzial.

Na obie pozycje warto spojrzec krytycznie

Muzykodrama - nowa jakość wychowania twórczego

W „MUZYKODRAMIE” Władysław Pitak zaproponowaŁ metody przydatne do realizacji działań wychowawczych takich, jak budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości.
Autor wprowadza pedagogów w teoretyczne podstawy muzykodramy oraz warunki poprawnego stosowania jej w edukacji dzieci i młodzieży. Przedstawia również praktyczne przykłady w postaci ćwiczeń.
Ważnym elementem w publikacji jest opisanie stosunków dzieci, rodziców i pedagogów do tego typu przedsięwzięć.
Opracowanie powinno zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.

Czy istnieje kryzys młodego pokolenia?

W imieniu organizatorów (Koło Naukowe Studentów MISH, Koło Studentów Filozofii, Pedagogium Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie oraz Samorzad MISH UW) mam zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych do udziału w konferencji

pt. Czy istnieje kryzys młodego pokolenia? Problemy - metody - perspektywy

, ktora bedzie miala miejsce 13 kwietnia na Auli Imienia Stefana Kardynala Wyszynskiego (KUL, Gmach Główny), rozpoczecie o godzinie 10 00.

PROGRAM

10.00 - Otwarcie

10.20 - Prof. Dr Hab. Leszek Korporowicz (Uniwersytet Warszawski, Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego) - Kryzys czy przemiana? O tożsamości współczesnej młodzieży.

10.45 - Dr Joanna Chwaszcz (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) - Trzy poziomy psychoprofilaktyki społecznej w pracy z młodzieżą.

11.05 - Prof. Dr Marek Konopczyński (Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM) - Resocjalizacja poprzez stymulowanie procesu destygmatyzacji dewiantów.

11.30 - Prof. Dr Hab. Jacek Hołówka (Uniwersytet Warszawski, Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM) - Patologia rodzinna

11.55 - Dr Beata Maria Nowak (Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM) - Trzy filary człowieczeństwa: altruizm, filantropia, wolontariat. Odniesienia pedagogiczne.

- Prezentacja multimedialna działalności Studenckiego Naukowego Koła Twórczej Resocjalizacji PEDAGOGIUM Wyższej Szkoły Pedagogiki Resocjalizacyjnej w Warszawie

12.30 - Wystąpienia studentów Pedagogium WSPR w Warszawie - członków Studenckiego Naukowego Koła Twórczej Resocjalizacji, oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu - członków Studenckiego Naukowego Koła Młodych Pedagogów.

13.00 - 14.30 - Przerwa

14.30 - 16 00 - Dyskusja panelowa: Program „Zero tolerancji" - panaceum na problemy młodego pokolenia?

Moderator: Dr Roland Łukasiewicz (PEDAGOGIUM)
Uczestnicy: Ks. Prof. Dr Hab. Andrzej Szostek (KUL), Prof. Dr Marek Konopczyński (PEDAGOGIUM), Prof. Dr Hab. Jacek Hołówka (UW, PEDAGOGIUM)

16 00 - 19 00 - Warsztaty z kulturotwórczych metod pracy z tzw. trudną młodzieżą: (uczestnicy warsztatów otrzymają certyfikaty sygnowane przez Wyższą Szkołę Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM):
Drama: sala GG - 207
Teatr: sala GG - 208
Plastykoterapia: sala GG - 26

P.S. W sprawie warsztatów - zapisy możliwe bądź telefonicznie (513 958 490) bądź emailowo (josefknecht@o2.pl).

Pozdrawiam i zapraszam

 

Ukryte Skrzydła 2


Co ja mam pisać... Skopiuję Wam newsa ze strony Fundacji Teatru Ludowego:

Cytat:Miło nam zawiadomić, iż Fundacja Teatru Ludowego otrzymała małe fundusze, które pozwolą nam rozpocząć Ukryte Skrzydła. Startujemy 10 listopada o godz.17:01 w Teatrze Ludowym.

"Ukryte Skrzydła" to projekt społeczny. Przy pomocy metody twórczej resocjalizacji realizatorzy projektu stawiają na postęp, jako odkrywanie i rozwijanie własnych potencjałów i talentów. „Ukryte skrzydła” dają każdemu szansę na sukces, który może stać się przełomowym momentem życia młodego człowieka. Zajęcia odbywają się w następujących modułach tematycznych - moduł zajęć teatralnych, muzycznych, plastycznych, sportowych, filmowych, fotograficznych, tanecznych. Osobą odpowiedzialną za projekt jest obecny Dyrektor Zarządu Fundacji Stanisław Banaś.



I w tejże 2 edycji swoje miejsce znalazł także (obok fotografii, dziennikarstwa, graffiti i wielu innych) parkour, a zajęcia prowadzić będę ja i Maupa oraz zapewne wielu z Was - w końcu jeden uczy się od drugiego :) Od razu mówię, że na finał zapraszam jak najbardziej. Powiedzcie znajomym - zwłaszcza tym nieskaczącym.
Jednego nie mogę zagwarantować - lajtowych warunków treningowych ;) Będzie sala, będzie wszystko lux... Tylko niewykluczone, że będzie też tłok.

Jedno od razu mówię - wszystko jest za darmo, ale... każdy musi wykupić (bądź przedstawić, że już ma) ubezpieczenie. To nie będą duże pieniądze, a organizatorzy będą pośrednikami między ubepieczycielem, a ubezpieczanymi. Czyli w praktyce, to pozbieramy kasę, przekażemy wyżej i będzie git :)

Projekt idzie mniejwięcej tak:

10.11 - Start: pokazy modułów (nasz jest przygotowywany. spoko :D), zapisy uczestników
17.11 - oficjalny start projektu, pierwsze zajęcia w modułach
17/18.12 - zakończenie części pierwszej (finansowanej przez MOPS), czyli pokaz tego, co wypracowaliśmy w miesiąc.
Styczeń 2009 - start II części projektu
Czerwiec 2009 - zakończenie całego projektu i znowu pokazy, szoły, wystawy.

Pomysły na treningi już jakieś mam... Może być ciekawie, ale wszystko będzie uwarunkowane ludźmi, z jakimi przyjdzie nam pracować :P Btw. od razu mówię, żebyście się nie zrazili ewentualnym tłokiem. Sami doskonale wiecie, jak szybko działa selekcja :)

Dobra. Nie chce mi się więcej pisać. Jak coś to pytajcie :)

Widzimy się 10.11.2008 o 17:01 pod Ludowym! :)

Edit: NA RAZIE NIE WIEM KIEDY I O KTÓREJ BĘDĄ TRENINGI :D

Kaczyński Prezydentem!!- i co dalej?

Cytat:Nie ma sensu dalsza dyskusja, bo ani jedna ani druga strona swoich pogladow nie zmieni.


Każda dyskusja jest budująca. Jeśli dyskutujemy, nie obrażając się na wzajem, możemy spojrzeć na nasze poglądy lub wnioski pod różnymi kątami. I wtedy jest to twórcze. Dlatego podjęłam tą dyskusję, bo:
1. Uważam, że to PO jest winne za to, że koalicja nie powstała. Właśnie dlatego, że nie chce dyskutować i pójść na kompromis.
2. Trzeba rozmawiać. Inaczej kolejne wybory, tworzące się partie i programy nie mają sensu.

Cytat:mylenie spraw wojny z kara smierci za zbrodnie... sorry... ale cos Ci sie chyba pomylilo.


Napaść na inny kraj i zabijanie obywateli innego państwa to też zbrodnia.A może coś innego?Zbrodnia za którą obywatele danego kraju wymierzają karę.
Cytat:A moze zamiast opieki socjalnej stworzenie mozliwosci, dla pracy, dla tych ktorzy chca pracowac i dlatych ktorzy chcieliby takie miejsca pracy stworzyc?


Oczywiście, że tak. Ale nie można likwidować opieki socjalnej jednym cięciem z dnia na dzień. Napisałam o tym w moim pierwszym poście. Wszystko powoli i po kolei.

Cytat: a moze zamiast takiej wojowniczej postawy odrobina dobrej woli?



To nie jest kwestia wojowniczej postawy. Moje poglądy są konsekwencją tego, co dzieje się w kraju i na świecie. Konsekwencją braku poczucia bezpieczeństwa, szerzącego się bezprawia, nieskutecznych już metod resocjalizacji zbrodniarzy, mojej niezgody na to, by rządził ten, który ma więcej siły i mniej oporów, by zabić za głupi telefon komórkowy albo 10 zł. Przykłady mogłabym mnożyć. Przykład z ostatniego tygodnia: grupa przestepców z dawnego gangu pruszkowskiego wypuszczona na wolność po zaledwie kilku miesiącach wróciła do więzienia. Nic nie pomogła i nie pomoże im resocjalizacja.

Odrobina dobrej woli? Ale wobec kogo lub czego??? Wobec zbrodni i wobec morderców - zwyrodnialców? O, nie.

Cytat:Poza tym to nie sędziowie wydają wyroki, wydajesz je TY - bo pozwalasz stworzyć takie a nie inne prawo.


Dokładnie tak. Sędzia jest przecież przedstawicielem narodu. A ja daję mu prawo zasądzać najwyższy wymiar kary.
Cytat:Mam wrażenie, że większość "krzyczących" za wprowadzeniem KS nie wie o czym pisze, mówi.


Doskonale wiem, o czym mówię. Zdaję sobie sprawę z tego, czym jest kara śmierci. I dlatego każdy, komu przyszłoby do głowy zabić za np. 10 zł. może poważnie zastanowiłby się nad swoimi zakusami wiedząc, że może odpowiedzieć za to głową.
Jeszcze raz powtarzam: wymiar sprawiedliwości w większości wypadków potrafi w 100% udowodnić komuś zbrodnię. I w takich wypadkach powinna być stosowana kara śmierci. Jesli istnieje choć jedna wątpliwość co do winy, należy odstąpić od takiej kary.

[ Dodano: 30 Paź 05 01:29 ]
Cytat:jezeli beda nastepne wybory, to koszty jak zwykle poniesiemy MY.


No właśnie. A PO ma to gdzieś. Byle tylko dostać wszystko. Nieistotne, jakim kosztem.

Kilkoro z was pisało o rzekomej dyktaturze PiS - u. Czy to na pewno tej partii marzy się dyktatura? Ja mam wrażenie, że dyktatura śni się PO - my i nasz program i więcej nikt i nic.

Cytat:Skuteczna metoda - to dozywtonia kara ciezkich robot...


No tak, tylko jakich robót? Kamieniołomy? Chyba już ich nie ma. Kopalnie? No to zabierzemy pracę górnikom. No co jeszcze? Szczerze mówiąc nie wiem, co tacy skazańcy mogliby robić. O czymkolwiek myślę, to od razu przychodzi mi na myśl, że komuś odebrałoby ię pracę, za którą dostaje pieniądze.

Padł też pomysł prywatnych więzień. Ale jak taka "firma" miałaby istnieć? Kto płaciłby za usługi ludzi tworzących te więzienia?

Co do pomocy socjalnej - większość z nas rozumie przez nią pomoc finansową. A przecież pomoc socjalna to bardzo szerokie pojęcie: pomoc w edukacji, darmowe posiłki, przejazdy w celu poszukiwania pracy, doskonalenie zawodowe. Nie trzeba od razu dawać pieniędzy. Poza tym wystarczyłoby zreformować system opieki socjalnej, zaprząc do pracy kuratorów i pilnować, na co idą pieniądze z opieki i zasiłków.

Lublin -22 kwietnia 2009 - Socjolog jest artystą

Program III edycji Dni Socjologa Socjolog jest artystą
Lublin, 21-23 kwietnia 2009

wtorek, 21 kwietnia (sala Obrad Rady Wydziału Humanistycznego UMCS)

10.00 - otwarcie Dni Socjologa - Dziekan Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS dr hab. prof. UMCS Teresa Pękala

Niecodzienna socjologia – przegląd subdyscyplin socjologicznych

10.15 – mgr Anna Hebda
Socjologia (od) kuchni, czyli jedzenie i praktyki kulinarne w życiu społecznym
10.45 – dr Anna Biała – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Socjologia ciała
11.15 - dr Beata Hoffmann – Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego
Aromatyzacja świata w doświadczeniu społecznym i kulturowym
11.45 – mgr Dominika Byczkowska – Uniwersytet Łódzki
Socjologia tańca
12.15 – 13.00 – przerwa
13.00 - dr Włodzimierz Pessel – Uniwersytet Warszawski
Wprowadzenie do społecznej teorii śmieci
13.30 – dr Piotr Nowak – Uniwersytet Jagielloński
Kultura fizyczna i sport jako przedmiot badań socjologicznych
14.00 – dyskusja i podsumowanie konferencji
14.30 – rozstrzygnięcie plebiscytu na ulubionych wykładowców

17.00 – Wydział Politologii UMCS, aula im. Daszyńskiego

Debata Polityka jako zawód i powołanie
Wojciech Kłosowski (Zieloni 2004), Janusz Korwin-Mikke (UPR) Aleksander Z. Zioło (Warsztaty Analiz Socjologicznych)
(prowadzenie: dr Tomasz Kitliński, Wydział Filozofii i Socjologii UMCS)

środa, 22 kwietnia (sala Rady Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS)

10.00 – otwarcie studenckiej konferencji Socjolog jest artystą – Dyrektor Instytutu Socjologii UMCS dr hab. Mirona Ogryzko-Wiewiórowska

Panel I – modele teoretyczne a rzeczywistość społeczna

Damian Świńczyk – Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku Białej
Socjokreacja jako szansa do praktycznego wykorzystania teoretycznej wiedzy socjologicznej

Dorota Niewęgłowska – Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji
Uniwersytetu Warszawskiego
Giddensowska teoria na dziś w świetle analizy współczesności

Tomasz Kukołowicz – Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego
Socjolog – znawca niematerialnych organizmów społecznych

Katarzyna Kalinowska – Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego
NAprzeciw Metodzie. O twórczym potencjale metodologii badań społecznych

Panel II – kondycja współczesnej socjologii

Karol Czachorowski – Katolicki Uniwersytet Lubelski
Odpowiedzialność społeczna socjologa – rozważanie nad istotą obiektywności w pracy socjologa

Marcin Łączyński – Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego
Socjolog na ekranie: ekspert, gwiazda… guru?
Paweł Kłobukowski – Uniwersytet Warszawski
Rola socjologa w świecie

Maciej Szymański – Uniwersytet Adama Mickiewicz w Poznaniu
„Socjologia? A co po tym można robić?” Planowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej przez studentów socjologii

14.00 – Po co nam socjologia? Prezentacja książki oraz dyskusja z autorami: Tomaszem Kukołowiczem oraz Pawłem Kłobukowskim. (prowadzenie: Bartosz Szaruga)
Spotkanie z autorami współorganizowane jest z Oddziałem Lubelskim Polskiego Towarzystwa Socjologicznego

czwartek, 23 kwietnia

9.00 – 13.00 – turniej halowej piłki nożnej (Akademicki Ośrodek Sportowy)

13.00 – 16.00 gry przygotowane przez studentów Koła Naukowego CEDO z Radomia:

1. Socjoliada

2. Anietqę?

WYKŁADY Z DIAGNOSTYKI RESOCJALIZACYJNEJ

WYKŁAD 2 19.03.2009
STUDIUM INDYWIDUALNYCH PRZYPADKÓW

Alternatywne nazwy:
-studium indywidualnych przypadków
-metoda indywidualnych przypadków
-metoda przypadków kluczowych
-metoda kazuistyczna
-metoda kliniczna
-metoda biograficzna

Definicje:
*wg S.Nowaka: " Studium przypadku jest metodą badania, w której dążymy do możliwie wszechstronnego opisu pewnej zbiorowości czy jednostki, z uwzględnieniem dosyć bogatego zestawu zmiennych, przy czym interesują nas zarówno wartości tych zmiennych, jak też zależność między niemi"
*wg A.Góralskiego:metodą przypadków kluczowych określa " heurystyczną strategię postępowania badawczego, charakteryzującą się tym,że jest swoistym zwiadem badawczym, mającym przynieść przybliżone odpowiedzi na pytania o istnienie, cechy, genezę, strukturę, funkcje itp pewnego obiektu lub zjawiska, jak dotąd trudnego lub niedostępnego badawczo"
*wg T.Pilcha-podkreśla,że cel jakiemu ma służyć powyższa metoda wyznaczył jej istotę i funkcję. Wg niego metoda ta jest "sposobem badań polegającym na analizie jednostkowych losów ludzkich uwikłanych w określone sytuacje wychowawcze lub na analizie konkretnych zjawisk natury wychowawczej poprzez przyzmat jednostkowych biografii ludzkich z nastawieniem na opracowanie diagnozy przypadku lub zjawiska w celu podjęcia działań terapeutycznych

Historia metody:
-ma znaczenie przy tworzeniu nowych teorii naukowych
-charakteryzuje się dużą wnikliwością, zaangażowaniem badacza i twórczym sposobem interpretowania danych

Rodzaje studium przypadku:
-studium deskryptywne-diagnoza typologiczna, opis i zakwalifikowanie danego zjawiska na podstawie długotrwałęgo kontaktu, analiza jest głównie jakościowa
-studium eksperymentalne-proawdzenie przypadku, wproawzdenie interwencji i sprawdzenie jej skuteczności

Twórcy metody:
-Hipokrates i Galen-teorie temperamentów
-Fechner-podstawowe prawa psychofizjologii
-Ebbinghaus, Pawłow, Watson, Skinner-prawa uczenia się
-Z.Freud-toria osobowości
-J.Piaget-model inteligencji, model rozwoju moralności
-A.Łuria-mechanizmy funkcjonowania mózgu
-S.Szuman-myślenie i twórczość dziecięca
-L.Kaczmarek-rozwój mowy, podstawy polskiej logopedii

Metoda indywidualnych przypadków:
a).studium indywidualnych przypadków:
-diagnoza
-case study: anamneza i diagnoza społeczna
b).praca z przypadkiem:
-interwencja
-case study- opracowanie planu pracy i prowadzenie przypadku
*jeśli kontrakt jest nieskuteczny to wracamy do diagnozy społecznej

Struktura studium:
1.Etap zbierania danych-anamneza przypadku oraz historia zaburzeń rozowojowych i oddziaływań teraputycznych
2.Etap budowania wyjaśnień-wykorzystanie teorii psychologicznych do wyodrębnienia przyczyn orz przewidywania dalszego rozwoju

Struktura studium indywidualnych przypadków:
-identyfikacja problemu
-geneza i dynamika zjawiska
-znaczenie stwierdzonego symptomu dla funkcjonowania badanego
-prognoza pozytywna i negatywna
-propozycje rozwiązań
-wskazania dla pracy psycho-pedagogicznej

Zasady pracy z przypadkiem:
-akceptacji
-komunikacji
-indywidualizacji
-uczestnictwa
-zaufania i posznaowania godności
-systemtyczności
-kontekstu społecznego

Techniki wykorzystywane w studium indywidualnych przypadków:
1.obserwacje w trakcjie spotkań z dzieckiem, obserwacje rodziców, nauczycieli, kolegów
2.rozmowa
3.wywiady środowiskowe w domu, szkole
4.wywiad anamnestyczny
5.analiza dokumentów:
-zastanych
-wytworzonych ( prace plastyczne, pamiętniki, listy)

Argumenty za szczególną użtecznością studium w diagnozie resocjalizacyjnej:
-wszechstronny opis osoby i/lub zjawiska
-diagnoza rozwinięta, z uwzgędnieniem stanu oecnego, przyczyn i prognozy
-pozwala uchwycić zależności przyczynowo-skutkowe
-badamy przypadki trudne i skomplikowane
-badanie odbywa się w kontekście sytuacyji wychowawczej
-diagnoza jest sporządzona na użytek interwencji/ terapii
-diagnoza uwzględnia dynamikę zjawiska

Ograniczenia metody:
-problem uogólnień
-powtarzalność badań
-subiketywizm
-duże wymagania wobec badanego:merytoryczne i osobowe
-pracochłonność i czasochłonność

Definicja KONTRAKTU:
-układ,umowa zawarta między stronami
-ma zastosowanie wśród prawników, psychologów, psychoterapeutów, pedagogów
-powinien być renegocjowany jeśli nie można go zrealizować

Projekt "UKRYTE SKRZYDŁA" - duża akcja

Witam.

Zostałem zaproszony do wzięcia udziału w długoterminowym projekcie "UKRYTE SKRZYDŁA". Krótko opisując, to akcja mająca na celu aktywizowanie trudnej młodzieży w wieku 15-20 lat na terenie Nowej Huty. Moją rolą będzie trenowanie i zachęcanie do uprawiania naszego ulubionego sportu - Footbagu;) Pierwsza faza projektu wchodzi w życie z początkiem marca i będzie trwać 3 miesiące. Organizatorzy zapewniają darmowe miejsce do treningów oraz środki pieniężne potrzebne do organizowania takich spotkań (czytaj: materiał na zośki, buty, ciuchy, boiska, etc.). Będzie to miało miejsce 2 razy w tygodniu po 2 godziny.
Całą akcję chcę przeprowadzić naturalnie pod patronatem MANIAC FT. Wydaje mi się, że to także doskonała okazja do spotykania się MANIAC i nauki gry dla początkujących. Mam na myśli Was wszystkich spoza Krakowa.
Pierwszym ważnym elementem całej akcji będzie krótka prezentacja Footbagu - ok. 3-5 min. dla potencjalnych zainteresowanych w Teatrze Ludowym w Nowej Hucie na scenie "Stolarnia" 28 lutego 2008 o godzinie 17. Chciałbym Was MANIAKI zaprosić do udziału w tej prezentacji, by pokazać freestyle, doubles freestyle, golf, 4 kwadraty, etc. - w tle do filmów o zośce i fajnej muzyce. Chciałbym byśmy przy okazji pokazów do fify spotkali się i ustalili program takiej prezentacji. Pomyślcie do tego czasu, jak mogłoby to wyglądać i skonfrontujemy nasze pomysły i urodzimy coś fajnego.

Poniżej wklejam pełny program i idee całej akcji. Są w nią zaangażowani pedagodzy, aktorzy, reżyserzy, bboye, graficy, fotograficy, dziennikarze, etc.

Pozdrawiam i zapraszam do kreatywnej dyskusji

Cytat:
PROJEKT „UKRYTE SKRZYDŁA”

Projekt „ukryte skrzydła” ma na celu dotarcie i wspieranie w rozwoju tzw. trudną młodzież z terenu Nowej Huty. Skierowany jest do młodych ludzi w wieku 10- 20 lat sprawiających kłopoty wychowawcze, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, często mieszkający na osiedlach lokali socjalnych. Młodzież taką cechuje brak zaufania do publicznych instytucji ( szkół , ośrodków pomocy społecznej), które mają ich wspierać. Ich zachowanie wynika z braku emocjonalnego wsparcia , bo bardzo często ich bezrobotni rodzice są wychowawczo niewydolni. Nuda i samotność determinuje ich obecność w życiu społecznym. Właśnie tym uczuciom wyjdziemy naprzeciw i spróbujemy zmierzyć się z postępującym zjawiskiem naznaczenia społecznego.

I. METODY PRACY:
Zmiana przez rozwój . Przy pomocy metody twórczej resocjalizacji stawiamy na rozwój rozumiany jako odkrywanie i rozwijanie własnych potencjałów i talentów.
To są właśnie „ukryte skrzydła”! Po trzymiesięcznym okresie przygotowań pod okiem instruktorów, nasi beneficjenci przygotują pokaz swoich prac i umiejętności w gościnnych bramach Teatru Ludowego gdzie od 7 czerwca trwać będzie VIII edycja Międzynarodowego Festiwalu Radości i Uśmiechu „Lajkonik”. Autoprezentacja społeczna umożliwi internalizowanie tych cech naszych beneficjentów, które do tej pory były poza ich zasięgiem. Młodzież pracować będzie podzielona na dwie grupy wiekowe 10-15 lat i 15-20 lat, skład każdej z grup przewidujemy na 8-10 osób.
Te małe zespoły będą 2 razy w tygodniu pracować nad programem, który zostanie pokazany w czerwcu 2008 r.

Na początek przygotujemy następujące moduły zajęć tematycznych:
-moduł zajęć teatralnych, który przewiduje opracowanie, przygotowanie i wystawienie etiud teatralnych mieszczących się haśle: „dobro i zło” . Jesteśmy gotowi pomóc młodzieży w przygotowaniu etiud korzystając zarówno z formy teatru tradycyjnego jak również pantomimy czy teatru ulicznego z użyciem szczudeł i technik niskiej pirotechniki.
-moduł zajęć muzycznych, w bardzo szerokim paśmie zabawy dźwiękiem od powstania do zapisu.
-moduł zajęć plastycznych, ze szczególnym uwzględnieniem technik graffiti, zabawą przetwarzania obrazu, chcemy aby młodzież wykonała dowolną pracę plastyczną pod hasłem „ukryte skrzydła”, być może któraś z takich prac mogłaby zostać logo naszej akcji
-moduł zajęć sportowych ,chcemy poświęcić takim niszowym dyscyplinom jak „zośka” i „cymbergaj”, przy okazji chcę podkreślić, że zależy nam, aby uczestnicy gadżety niezbędne do działania wykonali sami.
-moduł zajęć filmowych ,warsztaty filmowe mają polegać na prowadzeniu systematycznych, profesjonalnych, rozciągniętych w czasie działaniach z wybrana grupą młodzieży. Zapleczem dla warsztatów mieliby być twórcy Nowohuckiej Kroniki Filmowej (wyświetlanej w jedynym nowohuckim kinie SFINKS przed każdym seansem oraz emitowanej w TVP Kraków). Młodzież w ramach edukacji, miałby towarzyszyć ekipom filmowym włączając się w działania na planie filmowym. Jednocześnie prowadzone byłyby warsztaty w montażowniach, sali kinowej.
-moduł zajęć fotograficznych,Trzymiesięczne warsztaty poświęcone tajnikom fotografii, począwszy od analogowej, a kończąc na cyfrowej. Tematyka zajęć przystosowana do pobudzenia zmysłu wzroku i aktywizowania cech artystycznych młodzieży. Po 3 miesiącach kursu, każdy uczestnik pozna współczesny warsztat fotograficzny, zagadnienia z pogranicza optyki i plastyki oraz będzie swobodnie posługiwał się graficznymi programami w zakresie „cyfrowej ciemni”. Zajęcia przewidują zarówno pracę w studiu jak i w plenerze, nakreślając różne style w fotografii. moduł kończyłby się wystawą prac uczestników warsztatów.
-moduł zajęć tanecznych,nauka podstaw b.boying Każde zajęcia składają się z pół godzinnej rozgrzewki i rozciągania metodą stretching. Kolejne 30 minut poświęcone jest na prezentację, opis i sposób wykonywania poszczególnego elementów. Ostatnia godzina to indywidualne ćwiczenia danej figury pod okiem instruktora.
II. NABÓR CHĘTNYCH DO PROGRAMU
Rekrutacja będzie wymagała trochę czasu i przygotowania. Naszym celem jest powołanie wolontariatu spośród studentów psychologii na UJ, pedagogiki specjalistycznej na Akademii Pedagogicznej i pedagogiki w Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignacjanum oraz na wydziale Pedagogtki czasu wolnego AWF.. Szkolenie tej grupy uczestników naszego projektu, podpisywanie z nimi umów, a także wspomaganie ich w działaniu przez superwizje .
Wstępnym etapem naszego projektu, będzie jego promocja przy pomocy nowej metody „street workingu” w Polsce. Chcemy po raz pierwszy w Krakowie zastosować narzędzie edukacyjne „Mobile School”. Szkoła Ruchoma to narzędzie edukacyjne na czterech kółkach o wymiarach metr na półtora. Rozstawia się go na ulicy, tam gdzie przebywają dzieci. Projekt Szkoły Ruchomej pochodzi z Belgii. Funkcjonuje już z powodzeniem w krajach Ameryki Południowej, Azji, Afryce, Rumunii... W Polsce pojawił się w maju 2006 roku na ulicach warszawskiej Pragi. Szkoła Ruchoma, która sama przychodzi, stanowi atrakcyjną formę wypełnienia wolnego czasu dla dzieci „szwendających” się po ulicy bez celu często całymi dniami. Jej ścianki są zrobione z tablic, po których można pisać kredą szkolną. Do każdej ścianki, przyczepiane są zadania rozwijające umiejętności dzieci.
Poprzez terapię kreatywną i animację pedagogów ulicznych, dzieci te mają możliwość wyrażać swoje emocje, nauczyć się pozytywnie je okazywać i uczyć się norm społecznych, takich jakich nie znają z własnego świata, gdzie rządzi ulica, lub dysfunkcyjna rodzina. Forma zadań ma charakter zabawowy, z pozoru, ponieważ głównym założeniem jest praca nad poczuciem własnej wartości wśród dzieci wychowywanych przez ulicę, które często są poniżane przez bliskich i społeczeństwo. Należy rozwinąć wśród tych dzieci potrzebę wyjścia z ulicy i sprawić by uwierzyły we własne możliwości. Dziecko musi samo chcieć ją opuścić, dopiero potem możemy mu zaproponować jakąś świetlicę, w której rozpocznie
pod okiem instruktora pracę nad własnym potencjałem i talentem. Chcemy aby nabór miał nieformalny charakter i kumpelski kontakt, co ułatwia zdobycie zaufania beneficjentów programu.
Nasze propozycje są atrakcyjne i przyciągające, ale chcemy pozostać otwarci na
ewentualne oczekiwania uczestników i zorganizowanie innych modułów zajęć.
W nasz projekt, będziemy starali się wciągnąć jak największą liczbę młodzieży,
jednak naszą główną troską pozostają Ci, dla których chcemy pracować. tzn. ta jej część,która jest zagrożona wykluczeniem społecznym. Dlatego nie ilość a twórczy sposób współpracy i temperatura zaangażowania w projekt ,to nasze priorytety.
Nasza akcja będzie posiadać własne okno internetowe, które pozwoli na bieżąco informować o naszej pracy a dla uczestników będzie forum kontaktowo- dyskusyjnym. Warto podkreślić, że swoją misję widzimy również w koordynowaniu pracy na niwie społecznej i systemowej, która trwa na terenie dzielnic Nowej Huty trwa. Szczególnie blisko chcemy współpracować z filiami Opieki Społecznej , szkołami oraz placówkami kultury.

500 Prac na temat Psychologii Socjologii i Filozofii

500 Prac na temat Psychologii Socjologii i Filozofii

1. NIEPRZYSTOSOWANIE I NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE - PROBLEMY RESOCJALIZACJI I REWALIDACJI (STRON 4)
2. ALKOHOLIZM I JEGO WPŁYW NA DYSFUNKCJONALNOŚĆ RODZINY....................(STRON 19)
3. WPŁYW CZYNNIKÓW BIOGEOGRAFICZNYCH NA ROZWÓJ CZŁOWIEKA...................(STRON 26)
4. BIOMEDYCZNE PODSTAWY ROZWOJU CZŁOWIEKA - WPŁYW ŻYWIENIA NA ROZWÓJ I ZDROWIE...................(STRON 7)
5. ZNACZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ I ODŻYWIANIA DLA PRAWIDŁOWEGO ROZWOJU I ZDROWIA CZŁOWIEKA(STRON 4)
6. CO OZNACZA WŁAŚCIWA ORGANIZACJA ŻYCIA RODZINNEGO W ODNIESIENIU DO DZIECKA Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ?...................(STRON 4)
7. WIDZĘ I UZNAJĘ, TO, CO LEPSZE POSTĘPUJĘ JEDNAK ZA GORSZYM....................(STRON 6)
8. CZY I DLACZEGO POTRZEBNA JEST INTERDYSCYPLINARNA TEORIA WYCHOWANIA (SOCJALIZACJI) I JAKĄ ROLĘ W JEJ KONSTRUOWANIU MOŻE I ODGRYWA SOCJOLOGIA WYCHOWANIA?...................(STRON 3)
9. CZYM JEST WYCHOWANIE CZŁOWIEKA WSPÓŁCZESNEGO PERSONALISTYCZNA KONCEPCJA CYWILIZACJI ..(STRON 2)
10. KARA ŚMIERCI - ARGUMENTY ZA I PRZECIW...................(STRON Cool
11. DEZORGANIZACJA RODZINY...................(STRON 1)
12. PRZESTĘPCZOŚĆ ZORGANIZOWANA...................(STRON 7)
13. ZNACZENIE DWUPODMIOTOWEJ RELACJI W WYCHOWANIU DZIECKA...................(STRON 5)
14. DZIAŁALNOŚĆ TOWARZYSTWA DO KSIĄG ELEMENTARNYCH...................(STRON 5)
15. CHARAKTERYSTYKA DZIECKA NIEDOSTOSOWANEGO SPOŁECZNIE....................(STRON 9)
16. EMOCJE I PROCESY EMOCJONALNE...................(STRON 10)
17. CHARAKTERYSTYKA EMOCJI...................(STRON 3)
18. EMPATIA...................(STRON 5)
19. ROZWÓJ TOŻSAMOŚCI W KONCEPCJI ERIKSONA...................(STRON 7)
20. ETYKA SUKCESU...................(STRON 4)
21. PROTOKÓŁ ZE SFORMUŁOWANIA PROFESJONALNEGO SĄDU ETYCZNEGO...................(STRON 6)
22. FORMY PRACY Z LEKTURĄ....................(STRON Cool
23. JOHN DEWEY TWÓRCA NOWEGO KIERUNKU W PEDAGOGICE I SZKOŁA PRACY...................(STRON 4)
24. JEDNA Z TEORII ZAWODOWYCH CZŁOWIEKA - TEORIA CECH I CZYNNIKA...................(STRON 2)
25. PRZEMOC SEKSUALNA WOBEC DZIECI DO LAT 15. KAZIRODZTWO...................(STRON 3)
26. KOBIETA A MODEL RODZINY NA TLE PRZEMIAN USTROJOWYCH W POLSCE - DEMOGRAFIA................(STRON 10)
27. KONCEPCJE PSYCHOLOGICZNE CZŁOWIEKA...................(STRON 14)
28. KONCEPCJE WYCHOWANIA, A ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE. STRATEGIA WYCHOWANIA, A STYL I METODY ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZEGO...................(STRON 3)
29. KONFORMIZM...................(STRON 3)
30. KOGO I DLACZEGO KARL POPPER NAZYWA WROGIEM SPOŁECZEŃSTWA OTWARTEGO W DZIELE POD TYTUŁEM SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE I JEGO WROGOWIE?....................(STRON 7)
31. MAREK FABIUSZ KWINTYLIAN....................(STRON 3)
32. MARKSITOWSKA KONCEPCJA CZŁOWIEKA....................(STRON 4)
33. MECHANIZMY OBRONNE, OSOBOWOŚĆ.....................(STRON 3)
34. METODY DYDAKTYCZNE....................(STRON 10)
35. INTERNETOWE STRONY HISTORYCZNE W EDUKACJI MEDIALNEJ....................(STRON 14)
36. MOTYWOWANIE UCZNIÓW DO AKTYWNOŚCI I ZAANGAŻOWANIA NA ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ.....................(STRON 6)
37. MÓZGOWE PORAŻENIE DZIECIĘCE....................(STRON 7)
38. NAUCZYCIEL - PRZEGLĄD HISTORYCZNYCH FUNKCJI....................(STRON 4)
39. NIEPOWODZENIA DYDAKTYCZNE I ICH PRZYCZYNY ROLA RODZINY W ŻYCIU DZIECKA....................(STRON 5)
40. OBRAZ ŚWIATA W ŚWIETLE LITERATURY. PODSTAWOWE POJĘCIA OBRAZU ŚWIATA.....................(STRON 2)
41. ORGANIZOWANIE I REALIZOWANIE DZIAŁANIA PRAKTYCZNEGO W PROCESIE KSZTAŁCENIA....................(STRON 2)
42. OŚWIATA W PAŃSTWIE KAROLA WIELKIEGO.....................(STRON 3)
43. PATOLOGIA SPOŁECZNA, SUBKULTURY.....................(STRON 3)
44. NIEPRZYSTOSOWANIE SPOŁECZNE.....................(STRON 21)
45. PEDAGOGIKA....................(STRON 15)
46. PEDAGOGIKA JAKO NAUKA.....................(STRON 6)
47. WPŁYW ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH NA POWODZENIA SZKOLNE.....................(STRON 9)
48. SURDOPEDAGOGIKA JAKO DZIAŁ PEDAGOGIKI SPECJALNEJ....................(STRON 3)
49. MOŻLIWOŚĆ STYMULACJI I POMOCY PEDAGOGICZNEJ RODZINOM DYSFUNKCJONALNYM WYCHOWAWCZO.....................(STRON 4)
50. ZAŁOŻONE I RZECZYWISTE FUNKCJE POLICYJNEJ IZBY DZIECKA....................(STRON 9)
51. PORADNICTWO ZAWODOWE...................(STRON 6)
52. PRACA W ŻYCIU CZŁOWIEKA W UJĘCIU FILOZOFICZNYM I PRAKSEOLOGICZNYM
- PRACA JAKO WARTOŚĆ. PODSTAWOWE FORMY DZIAŁALNOŚCI CZŁOWIEKA. ...................(STRON Cool
53. BIOMEDYKA PATOLOGIE SPOŁECZNE (ALKOHOLIZM, NIKOTYNIZM, NARKOMANIA, AIDS)...................(STRON 17)
54. PODKULTURA WIĘZIENNA TWORZENIE SIĘ NOWEJ GRUPY SPOŁECZNEJ...................(STRON 11)
55. CHARAKTERYSTYKA BADANEGO DZIECKA NIEDOSTOSOWANIE OPIS, PRZYCZYNY, LECZENIE...............(STRON 4)
56. PEDAGOGIKA JAKO NAUKA I WYCHOWANIE...................(STRON 7)
57. ETYKA I WYCHOWANIE...................(STRON 4)
58. PROBLEMATYKA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO I PRZESTĘPCZOŚCI. ROZMIARY I SKUTKI ZJAWISKA ..(STRON 2)
59. PROFILAKTYKA SPOŁECZNO WYCHOWAWCZA. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ...................(STRON 6)
60. PRZECIW PRZEMOCY...................(STRON 6)
61. PRZEJAWY I FORMY AGRESJI W SZKOLE ORAZ SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA....................(STRON Cool
62. PRZEMOC W RODZINIE I W SZKOLE Z PERSPEKTYWY OCEN I OPINII DZIECKA O TYM ZJAWISKU............(STRON 12)
63. PRZYWIĄZANIE. POWSTAWANIE UCZUCIA PRZYWIĄZANIA I JEGO ZNACZENIE. ...................(STRON 2)
64. KONCEPCJE PSYCHOLOGICZNE CZŁOWIEKA...................(STRON 21)
65. PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA...................(STRON 1Cool
66. TERRORYZM ZACHODNIONIEMIECKI SOCJOLOGIA ORGANIZACJI....................(STRON 13)
67. PRZEMOC W SZKOLE - (RÓŻNE JEJ OBLICZA, PRZYCZYNY POWSTAWANIA, ORAZ ŚRODKI ZARADCZE)...(STRON 6)
68. REKLAMA POLITYCZNA...................(STRON 7)
69. ROZWÓJ MOTORYCZNY, RUCH ROZWIJAJĄCY- METODA WERONIKI SHERBORNE...................(STRON 4)
70. RUCH ROZWIJAJĄCY- METODA WERONIKI SHERBORNE...................(STRON 3)
71. SAMOBÓJSTWO UTRATA INNYCH MOŻLIWOŚCI ISTNIENIA...................(STRON 3)
72. ETAPY ROZWOJU SAMOWIEDZY...................(STRON 2)
73. SENS CIERPIENIA...................(STRON 4)
74. JAK WYOBRAŻAM SOBIE SKUTECZNĄ RESOCJALIZACJĘ NIELETNICH....................(STRON 2)
75. SOCJOTECHNIKA...................(STRON 3)
76. SOFIŚCI...................(STRON 9)
77. STRES...................(STRON 4)
78. "SUBKULTURA MŁODZIEŻOWA I JEJ ZNACZENIE W PROCESIE SOCJALIZACJI JEDNOSTKI "...................(STRON 2)
79. PROCES STARZENIA SIĘ LUDNOŚCI...................(STRON 9)
80. TELEWIZJA W NAUCZANIU...................(STRON 21)
81. ALFRED ADLER...................(STRON 6)
82. TEORIE SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ...................(STRON 6)
83. TOŻSAMOŚĆ W LITERATURZE PRZEDMIOTU....................(STRON 6)
84. UCZENIE SIĘ POPRZEZ WARUNKOWANIE KLASYCZNE I INSTRUMENTALNE....................(STRON 5)
85. UZALEŻNIENIA...................(STRON 3)
86. WPŁYW TELEWIZJI NA KSZTAŁTOWANIE SIĘ POSTAW LUDZI...................(STRON 4)
87. WPŁYW ZMIAN USTROJOWYCH PO 1989 ROKU NA ASPIRACJE MŁODZIEŻY....................(STRON 6)
88. WSPÓŁCZESNA POLSKA KRAJEM TOLERANCJI....................(STRON 6)
89. GENEZA ZJAWISK DEWIACJI I PRZESTĘPCZOŚCI NIELETNICH A REALIZACJA SYSTEMÓW PROFILAKTYKI WOBEC MŁODZIEŻY NIEPRZYSTOSOWANEJ SPOŁECZNIE....................(STRON 4)
90. DZIECIĘCE CHOROBY PASOŻYTNICZE....................(STRON 6)
91. BUDOWA KOMÓRKI ZWIERZĘCEJ I JEJ FUNKCJE...................(STRON 4)
92. MODELE UMYSŁU W PSYCHOLOGII...................(STRON Cool
93. WZORY I STEREOTYPY SPOŁECZNE...................(STRON 5)
94. ZABEZPIECZENIE POTRZEB OSÓB STARSZYCH...................(STRON 6)
95. ZABURZENIA PSYCHOSOMATYCZNE...................(STRON 3)
96. ZESPÓŁ POALKOHOLOWEGO USZKODZENIA PŁODU...................(STRON 2)
97. RODZINA U PROGU TRZECIEGO TYSIĄCLECIA....................(STRON 4)
98. ADMINISTRACJA SAMORZĄDOWA W POWIECIE...................(STRON 5)
99. AGRESJA W SZKOLE...................(STRON 4)
100. AIDS NOWA CHOROBA NASZYCH CZASÓW...................(STRON 3)
101. AIDS - DŻUMA XX WIEKU...................(STRON 4)
102. ALKOHOLIZM A PRZESTĘPCZOŚĆ W POLSCE...................(STRON 2)
103. ZROZUMIENIE ALKOHOLIZMU?.(STRON 5)
104. PARABOLICZNY DYSKURS KONTRKULTURY O JEŻELI LINDSAYA ANDERSONA....................(STRON 13)
105. SYLWETKA UCZNIA DOROSŁEGO...................(STRON 3)
106. WIZERUNEK OSOBY NADUŻYWAJĄCEJ NARKOTYKI W OCZACH W OCZACH GIMNAZJALISTÓW I MŁODZIEŻY STARSZEJ...................(STRON 21)
107. K W E S T I O N A R I U S Z A N K I E T Y...................(STRON 6)
108. ANTONI MAKARENO...................(STRON 5)
109. ANTYKONCEPCJA....................(STRON 22)
110. TRYPTYK PEDAGOGICZNY KORCZAK- MAKARENKO- FREINET...................(STRON 5)
111. "REKLAMA, UŚMIECHNIĘTE ŚCIERWO"...................(STRON 3)
112. CZYM JEST AUTYZM?...................(STRON 3)
113. CELE KSZTAŁCENIA W PROCESIE RESOCJALIZACJI....................(STRON 4)
114. CELE KSZTAŁCENIA....................(STRON 4)
115. FUNKCJONOWANIE CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ŁAŹNIA W ŚRODOWISKU LOKALNYM...........(STRON Cool
116. CZASOPRZESTRZEŃ SZKOŁY...................(STRON 3)
117. CZY MIEĆ WŁADZĘ?...................(STRON 5)
118. CZY PODKULTURY SĄ ZAGROŻENIEM...................(STRON 9).
119. CZEMU SŁUŻY SOCJOLOGIA PRAWA?...................(STRON 7)
120. PROBLEMY DIAGNOZY I TYPOLOGII ZABURZEŃ W ZACHOWANIU...................(STRON 15)
121. DOMINUJĄCE PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ ANDRAGOGIKI W TEORII I W PRAKTYCE...................(STRON 2)
122. JEDNOSTKA, A SPOŁECZEŃSTWO-WZAJEMNE RELACJE CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE....................(STRON 9)
123. DYDAKTYKA W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACJI GLOBALNEJ: ZAGROŻENIA SZANSE WYZWANIA...................(STRON 10)
124. MOJA WIZJA OŚWIATY W PIERWSZYM DZIESIĘCIOLECIU XXI WIEKU...................(STRON 7)
125. DZIECI CHORE Z PADACZKĄ...................(STRON 4)
126. SOCJOLOGIA W POSZUKIWANIU SZTUKI...................(STRON 6)
127. EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI...................(STRON 2)
128. EMOCJONALNE PRZYCZYNY NIEPOWODZENIA....................(STRON 4)
129. ETAPY ROZWOJU I WALKI O PRAWA KOBIET...................(STRON 2)
130. ETYKA ZAWODU URZĘDNICZEGO W POLSCE 1995-2000 R....................(STRON 6)
131. UWARUNKOWANIE AKTYWNOŚCI KULTURALNEJ LUDZI STARYCH...................(STRON 3)
132. VLADIMIR MECZIAR...................(STRON 16)
133. ANTYPEDAGOGIKA...................(STRON 10)
134. ŚRODOWISKO GAZOWE CZŁOWIEKA....................(STRON 10)
135. NIEPOWODZENIA W KSZTAŁCENIU....................(STRON 14)
136. DLACZEGO LUDZIE ZACHOWUJĄ SIĘ AGRESYWNIE...................(STRON 12)
137. ZJAWISKO BEZDOMNOŚCI W POLSCE I SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA MU Z PUNKU WIDZENIA PRACOWNIKA POMOCY SPOŁECZNEJ...................(STRON 16)
138. ZWIĄZKI INTERPERSONALNE W ROZWOJU DZIECKA....................(STRON 4)
139. ZYGMUNT MYSŁAKOWSKI (1890 1971)..................(STRON 2)
140. AGRESJA WŚRÓD WYCHOWANKÓW DOMU DZIECKA WE WRZOSOWEJ...................(STRON 9)
141. ALKOHOLIZM JAKO GROŹNE ZJAWISKO Z KRĘGU PATOLOGII SPOŁECZNEJ...................(STRON 6)
142. ALKOHOLIZM...................(STRON 5)
143. ALKOHOLIZM cz. 2, 3, 4....................(STRON 9)
144. OBRAZ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY ZE SZCZEGÓLNYM UZWGLĘDNIENIEM JEJ PRZYGOTOWANIA DO UCZESTNICTWA W KULTURZE...................(STRON 21)
145. ANTYPEDAGOGIKA PRÓBA ANTROPOLOGICZNEJ OCENY...................(STRON 4)
146. DZIECI OPUSZCZONE I ZANIEDBANE WYCHOWAWCZO...................(STRON 3)
147. BEZROBOCIE JAKO JEDEN Z NAJPOWAŻNIEJSZYCH PROBLEMÓW POLSKIEJ POLITYKI SPOŁECZNEJ....(STRON 6)
148. BIOPSYCHICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH DZIECI....................(STRON 4)
149. BULIMIA...................(STRON 2 )
150. KULTURA GENEZA I EWALUACJA...................(STRON 2)
151. CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W POLSCE....................(STRON 4)
152. "CHCIEĆ ROZUMIEĆ ŚWIAT BEZ ROZUMIENIA SIEBIE SAMEGO"...................(STRON 1)
153. CO ZNACZY BYĆ CZŁOWIEKIEM ODWOŁAC SIĘ DO WYBRANEJ KONCEPCJI FILOZOFICZNEJ..................(STRON 5)
154. CZŁOWIEK WOBEC ŚMIERCI...................(STRON 7)
155. CZY MOŻEMY MÓWIĆ O SPOŁECZEŃSTWIE W SENSIE GLOBALNYM?...................(STRON 2)
156. CZY PSYCHOLOGIA JEST JESZCZE NAUKĄ O DUSZY?...................(STRON 5)
157. CZYM JEST INTERNET...................(STRON 29)
158. CZYM JEST TEN TAJEMNICZY I MANIPULUJĄCY NAMI STRES?...................(STRON 4)
159. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE OSOBOWOŚĆ CZŁOWIEKA...................(STRON 5)
160. CZYNNIKI STRESOGENNE ZWIĄZANE Z AUTYZMEM WYSTĘPUJĄCYM W RODZINIE...................(STRON 3)
161. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA PROCES AKCEPTACJI DZIECKA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO ORAZ JEGO PRZEBIEG...................(STRON 6)
162. CZYNNOŚCI POZNAWCZE - WRAŻENIA, SPOSTRZEŻENIA, PAMIĘĆ I MYŚLENIE...................(STRON 6)
163. DEONTOLOGIA...................(STRON 3)
164. DIAGNOZA DEFINICJA, ŹRÓDŁA POZNANIA, TYPY....................(STRON 3)
165. DIAGNOZA...................(STRON 13)
166. DIALOG JAKO DROGA DO ZROZUMIENIA TEGO, CO LUDZIE RZECZYWIŚCIE MÓWIĄ....................(STRON 5)
167. DLACZEGO MEDIACJA?...................(STRON 3)
168. DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE ZAWODOWE JAKO PODSTAWOWE ZADANIE OŚWIATY DOROSŁYCH....................(STRON 4)
169. DYDAKTYKA...................(STRON 31)
170. DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSORTOGRAFIA...................(STRON 3)
171. DZIECKO Z ZESPOŁEM DOWNA...................(STRON 15)
172. EDUKACJA ALTERNATYWNA, JEJ ZAŁOŻENIA, KONCEPCJE I ZASTOSOWANIE W SZKOLNICTWIE....................(STRON Cool
173. PRZEMOC...................(STRON 29)
174. SOCJOLOGIA WYCHOWANIA, EDUKACJI I OŚWIATY..................(STRON39)
175. EMOCJE W OKRESIE DOJRZEWANIA...................(STRON 2)
176. EMOCJE INFORMACJE OGÓLNE...................(STRON 4)
177. ETIOLOGIA I PATOGENEZA ZABURZEŃ PSYCHICZNYCH...................(STRON 5)
178. EKSTREMIZM POLITYCZNY. ŹRÓDŁA EKSTREMIZMU. CHARAKTERYSTYKI OSOBOWOŚCIOWE EKSTREMISTÓW. CZYNNIKI PSYCHOPATOLOGICZNE I WARUNKI SPOŁECZNE EKSTEMIZMU....................(STRON 2)
179. FASZYZM WŁOSKI W LATACH 1922-1939...................(STRON 22)
180. FEMINIZM - TERMIN STOSOWANY DO OPISU KOBIECEJ WYŻSZOŚCI....................(STRON 3)
181. KARL JASPERS - FILOZOFIA EGZYSTENCJI - RECENZJA....................(STRON 3)
182. DZIAŁY FILOZOFII...................(STRON 2)
183. FILOZOFICZNO - ETYCZNE PRZESŁANKI PRAW I WOLNOŚCI..................(STRON 5)
184. FORMY ZABAWOWE ĆWICZEŃ KOREKCYJNYCH...................(STRON 16)
185. FUNKCJA I OBRAZ SUBKULTUR MŁODZIEŻOWYCH NA TLE WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZEŃSTWA............(STRON Cool
186. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA SOCJOLOGII WG. EMILA DURKHEIMA I MAXA WEBERA...................(STRON 4)
187. GRUPY ODNIESIENIA...................(STRON 2)
188. GŁÓWNE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE W ŻYCIU MŁODEGO CZŁOWIEKA...................(STRON Cool
189. PODSTAWOWE POJĘCIA SOCJOLOGII...................(STRON 4)
190. GRUPY ODNIESIENIA...................(STRON 2)
191. GRY I ZABAWY DYDAKTYCZNE, ICH ROLA I ZNACZENIE W PROCESIE KSZTAŁCENIA....................(STRON 6)
192. HELENA RADLIŃSKA...................(STRON 2)
193. HIGIENA ŻYWIENIA...................(STRON 10)
194. HISTORIA MYŚLI PENITENCJARNEJ...................(STRON 21)
195. ŚCIĄGA Z HISTORII POLSKA I ŚWIAT...................(STRON 27)
196. HISTORIA WYCHOWANIA...................(STRON 5)
197. HUMANIZM I OPIEKUŃCZOŚĆ...................(STRON 2)
198. PSYCHOLOGIA...................(STRON 6)
199. INTEGRACJA OSÓB STARSZYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH W DZIENNYM DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ...................(STRON 5)
200. INTELIGENCJA EMOCJONALNA...................(STRON 3)
201. INTELIGENCJA, JAKO KATEGORIA ZŁOŻONA....................(STRON 4)
202. INTERAKCJE...................(STRON Cool
203. ISLAM...................(STRON 9)
204. MOJA WIZJA MNIE JAKO NAUCZYCIELA WOBEC DZIECKA...................(STRON 3)
205. WPŁYW OTOCZENIA SPOŁECZNEGO NA ROZWÓJ JEDNOSTKI...................(STRON 2)
206. JAK ROZWIĄZAĆ KONFLIKT ZEWNĘTRZNY....................(STRON 2)
207. JAK UCZĄ SIĘ DOROŚLI?...................(STRON 9)
208. JAK WYGLĄDA BERGSONA WIZJA HISTORII CZŁOWIEKA I ŻYCIA W OGÓLE....................(STRON 2)
209. JAKIE ZNAKI I SYGNAŁY WYSYŁANE PRZEZ NASZE CIAŁO MOGĄ BYĆ ODCZYTANE PRZEZ INNYCH LUDZI...................(STRON 4)
210. JAKIM PRZEOBRAŻENIOM SPOŁECZNYM PODLEGA POLSKA WSPÓŁCZESNA RODZINA....................(STRON 4)
211. JAN PAWEŁ II JAKO WZORZEC OSOBOWY DLA WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY....................(STRON 19)
212. OCHRONKA PARAFIALNA...................(STRON 3)
213. KAŻDA CYWILIZACJA JEST KULTURĄ ,NIE KAŻDA KULTURA JEST CYWILIZACJĄ....................(STRON 7)
214. KILKA DEFINICJI AGRESJI....................(STRON 6)
215. KILKA SŁÓW O WOLNOŚCI, LĘKU I OGRANICZANIU SIĘ CZŁOWIEKA, KILKA RÓWNIEŻ O PODEJMOWANIU WOLNOŚCI...................(STRON 3)
216. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W DIADZIE...................(STRON 10)
217. KONCEPCJA MARKETINGU-MIX....................(STRON 3)
218. KONFORMIZM W UJĘCIU ROZWOJOWYM...................(STRON 3)
219. KONSEKWENCJE DOŚWIADCZANIA PRZEMOCY PRZEZ DZIECI...................(STRON 5)
220. MIŁOŚĆ I SPOSOBY JEJ INTERPRETOWANIA-ROZWIJANIE WYOBRAŹNI I TWÓRCZEGO MYŚLENIA...................(STRON 20)
221. KRYTYKA SZKOŁY TRADYCYJNEJ...................(STRON 2)
222. KRYZYS MORALNOŚCI - PRAWDA CZY ZŁUDZENIE?...................(STRON 5)
223. KSZTAŁCENIE WIELOSTRONNE...................(STRON 2)
224. KSZTAŁTOWANIE SIĘ POSTAW OBRONNYCH....................(STRON 5)
225. KSZTAŁTOWANIE SIĘ WIĘZI I SKUTKI JEJ BRAKU W UJĘCIU PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ...................(STRON 2)
226. KULT CIELESNOŚCI W KULTURZE WSPÓŁCZESNEJ?...................(STRON 6)
227. KULTURA HIP HOPU....................(STRON 14)
228. KULTURA POLITYCZNA...................(STRON 5)
229. KULTURA SPOŁECZEŃSTWA...................(STRON 6)
230. KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA A ROZWÓJ DZIECI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ.......(STRON 4)
231. LATO W EKSTAZIE...................(STRON 3)
232. LĘK MŁODZIEŻY A ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE W RODZINIE I SZKOLE....................(STRON 61)
233. POLITYKA RODZINNA...................(STRON Cool
234. MANIPULACJA SPOŁECZNA PRZEGLĄD TECHNIK I WYBRANYCH WYNIKÓW BADAŃ....................(STRON 4)
235. MARIA MONTESSORII - PEDAGOG, Z KTÓREGO CHCIAŁABYM WZIĄĆ PRZYKŁAD...................(STRON 6)
236. MECHANIZMY TWORZENIA SIĘ MOTYWACJI...................(STRON 6)
237. METODA Z INDYWIDUALNYM PRZYPADKIEM...................(STRON 6)
238. METODOLOGIA BADAŃ PEDAGOGICZNYCH Z ELEMENTAMI LOGIKI I STATYSTYKI...................(STRON 16)
239. METODY POZNAWANIA ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO I PROBLEM POMIARU ŚRODOWISKA............(STRON 2)
240. CZŁOWIEK WOBEC ŚMIERCI...................(STRON 7)
241. MODEL DYREKTORA PLACÓWKI EDUKACYJNEJ...................(STRON 16)
242. MOJA FILOZOFIA...................(STRON 4)
243. OCENA POZIOMU UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWYCH WYCHOWANKÓW ZAKŁADU POPRAWCZEGO ZAKWALIFIKOWANYCH DO GIMNAZJUM...................(STRON 12)
244. MONOGRAFIA MAŁEJ SPOŁECZNOŚCI NA PRZYKŁADZIE ŁÓDZKIEGO TOWARZYSTWA FOTOGRAFICZNEGO .(STRON Cool
245. MORALNA OCENA EUTANAZJI W NAUCZANIU...................(STRON 2)
246. WYCHOWANEK W ŚWIECIE MULTIMEDIALNYM...................(STRON 6)
247. MULTIMEDIA I TECHNOLOGIA INFORMATYCZNA W KSZTAŁCENIU I DOSKONALENIU ZAWODOWYM...................(STRON 7)
248. MUZYKA I TANIEC W ODDZIAŁYWANIACH RESOCJALIZACYJNYCH...................(STRON 6)
249. MUZYKOTERAPIA W LECZENIU CHORYCH Z NERWICAMI I ZABURZENIAMI CZYNNOŚCIOWYMI............(STRON 4)
250. NAJWAŻNIEJSZE KONCEPCJE I TEORIE W PSYCHOLOGII...................(STRON 4)
251. NEW AGE...................(STRON 4)
252. NIE SPALIĆ DRUGIEGO PODEJŚCIA CZYLI O CZWARTEJ I PIĄTEJ GODZINIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO...................(STRON 2)
253. PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH...................(STRON 9)
254. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ JAKO WYRAZ OBNIŻONEJ WYDOLNOŚCI JEDNOSTKI..................(STRON 5)
255. NIEPOWODZENIA SZKOLNE TKWIĄCE ŚRODOWISKU RODZINNYM...................(STRON 5)
256. NIEPOWODZENIA W SZKOLE...................(STRON 2)
257. O ROLI TRADYCJI W SZKOLNYM DIALOGU Z TEKSTAMI LITERACKIMI..................(STRON 3)
258. O ZJAWISKU PODGLĄDANIA NA PODSTAWIE PROGRAMU BIG BROTHER....................(STRON 11)
259. OBRAZ WSPÓŁCZESNEJ RODZINY...................(STRON 5)
260. OBSERWACJA SPOSOBEM NA POZNANIE DZIECKA....................(STRON 2)
261. OBSERWACJA...................(STRON 2)
262. OCENA I BADANIE SRODKÓW SPOŻYWCZYCH...................(STRON 3)
263. ODDZIAŁYWANIE REKLAMY TELEWIZYJNEJ NA DZIECI....................(STRON 7)
264. GENEZA, STRUKTURA,I ROLA W STOSUNKACH MIĘDZYNARODOWYCH ORGANIZACJI NARODÓW ZJEDNOCZONYCH...................(STRON 10)
265. PERSPEKTYWY PEDAGOGIKI...................(STRON 4)
266. KULTURA OBRAZKOWA...................(STRON 1)
267. LOGIKA...................(STRON 11)
268. OŚWIATA DOROSŁYCH W LATACH 1945-1970...................(STRON 6)
269. PAMIĘĆ...................(STRON 13)
270. PAMIĘĆ, JEJ CECHY I CZYNNIKI UŁATWIAJĄCE ZAPAMIĘTYWANIE....................(STRON 3)
271. PATOLOGIA SPOŁECZNA...................(STRON 10)
272. WSTEP DO PEDAGOGIKI...................(STRON 11)
273. PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH DLA KLASY PIĄTEJ...................(STRON 2)
274. METODY ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZEGO...................(STRON 2)
275. ROLA PRACY W ŻYCIU CZŁOWIEKA I SPOŁECZEŃSTWA...................(STRON 3)
276. PŁEĆ MÓZGU...................(STRON 19)
277. SYMPTOMATOLOGIA I ETIOLOGIA NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO ORAZ REWALIDACJA JEDNOSTEK NIEDOSTOSOWANYCH...................(STRON 4)
278. PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA...................(STRON 12)
279. PODMIOTOWOŚĆ W WYCHOWANIU...................(STRON 2)
280. PODSTAWOWE INFORMACJE O BIURZE DS. NARKOMANII...................(STRON 13)
281. POJĘCIE PATOLOGIA...................(STRON 9)
282. POJĘCIE PROCESU REWALIDACJI, UWARUNKOWANIA EFEKTYWNOŚCI JEGO PRZEBIEGU:...................(STRON 15)
283. POJĘCIE PSYCHOTERAPII, JEJ RODZAJE I METODY...................(STRON Cool
284. POJĘCIE ŚRODOWISKA...................(STRON 1)
285. CHŁOPIEC CZY DZIEWCZYNKA?...................(STRON 11)
286. POZA PRZYGOTOWANIEM ZAWODOWYM CZŁOWIEKA, POZA JEGO WYKSZTAŁCENIEM, NAJKORZYSTNIEJSZĄ, NAJBARDZIEJ PODSTAWOWĄ I DECYDUJĄCĄ WARTOŚCIĄ W JEGO ŻYCIU JEST JEGO CZŁOWIECZEŃSTWO...................(STRON 4)
287. POZIOM ZHUMANIZOWANIA ORGANIZACJI PRACY BIUROWEJ NA PRZYKŁADZIE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW...................(STRON 11)
288. POZYCJA KOBIETY WE WSPÓŁCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE (UWARUNKOWANIA, PRZEJAWY DYSKRYMINACJI) A SOCJALIZACJA PŁCI...................(STRON 3)
289. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE...................(STRON 5)
290. PRACA ROZUMIANA JEST JAKO WARTOŚĆ UNIWERSALNA, DZIĘKI KTÓREJ POWSTAJĄ I FUNKCJONUJĄ WSZYSTKIE INNE WARTOŚCI...................(STRON 3)
291. PRACA Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNYMI...................(STRON 6)
292. KONCEPCJA DZIAŁAŃ WYBRANEJ INSTYTUCJI OŚWIATY LUB KULTURY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM DZIAŁAŃ ANIMACYJNYCH I WPŁYWU NA ŚRODOWISKO LOKALNE...................(STRON 4)
293. PRACA ZALICZENIOWA Z PSYCHOLOGII I SOCJOLOGII ZARZĄDZANIA...................(STRON 3)
294. RYS HISTORYCZNY PRACY SOCJALNEJ W POLSCE...................(STRON 10)
295. ZADANIA EDUKACYJNE UNESCO...................(STRON 10)
296. PRZEMOC WOBEC DZIECKA...................(STRON 4)
297. PROBLEM BEZROBOCIA W POLSCE...................(STRON 3)
298. PROBLEMATYKA INSCENIZACJI W ŚWIETLE LITERATURY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ...................(STRON 73)
299. PROCEDURY ODDZIAŁYWAŃ KULTUROTECHNIKI...................(STRON 10)
300. PROGRAMY PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ...................(STRON 6)
301. SOCJALIZACJA I WYCHOWANIE...................(STRON 4)
302. PROBLEMY NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO PROSTYTUCJA JAKO ZJAWISKO WYKOLEJENIA SPOŁECZNEGO...................(STRON 19)
303. PRZECIW PRZEMOCY...................(STRON 6)
304. PRZEMOC W RODZINIE...................(STRON 5)
305. ZNACZENIE UCZENIA SIĘ W ŻYCIU CZŁOWIEKA...................(STRON 5)
306. ZYGMUNT MYSŁAKOWSKI (1890 1971) ...................(STRON 2)
307. ZNACZENIE PRACY W ŻYCIU I ROZWOJU OGÓLNYM CZŁOWIEKA, PRACA W UJĘCIU FILOZOFICZNYM I PRAKSEOLOGICZNYM ( DZIAŁANIA, UMIEJĘTNOŚCI, POSTAWY)...................(STRON 4)
308. ZMIANA CZŁOWIEKA W CIĄGU ŻYCIA. (MYŚLENIE)...................(STRON 2)
309. ZAINTERESOWANIA JEDEN Z CELÓW ŻYCIA CZŁOWIEKA. EFEKTYWNOŚĆ ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ...................(STRON 14)
310. ZAŁOŻENIA I POSTRZEGANIE POLITYKI MIESZKANIOWEJ PRZEZ PAŃSTWO...................(STRON 6)
311. BYĆ NAUCZYCIELEM - CO TO ZNACZY WE WSPÓŁCZESNYCH CZASACH. RÓŻNE STANOWISKA I WŁASNE ZDANIE...................(STRON 3)
312. PRACA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZA Z UCZNIEM PRZEJAWIAJĄCYM NIEPOWODZENIA SZKOLNE WYRAŻAJĄCE SIĘ TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ UWARUNKOWANYMI DEFEKTAMI SŁUCHU.............(STRON 13)
313. ZESPÓŁ DOWNA...................(STRON Cool
314. ZADANIA PLACÓWKI OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZEJ W ZASPOKAJANIU POTRZEB WYCHOWANKÓW..(STRON 3)
315. ZABURZENIA EMOCJONALNE I DYNAMIKI PROCESÓW NERWOWYCH...................(STRON 9)
316. ZABAWA W ROZWOJU MOTORYCZNYM DZIECKA...................(STRON Cool
317. MINIMALIZACJA LĘKU PRZED NIEPOWODZENIEM SZKOLNYM. MOJE DOŚWIADCZENIA, PROPOZYCJE, REFLEKSJE...................(STRON 4)
318. WSPOMAGANIE PROBLEMÓW EKONOMICZNYCH...................(STRON 3)
319. NARKOMANIA...................(STRON 5)
320. POSZUKIWANIA SUBKULTURY...................(STRON 6)
321. NAUKI WSPÓŁPRACUJĄCE Z PEDAGOGIKĄ...................(STRON 7)
322. NERWICE - PRZYCZYNY, SYMPTOMY, KLASYFIKACJA...................(STRON 2)
323. NERWICE I STRES SZKOLNY...................(STRON 7)
324. OBRAZ STUDENTÓW STUDIÓW ZAOCZNYCH I JEGO IMPLIKACJE PEDAGOGICZNE...................(STRON 6)
325. OGRÓD ZOOLOGICZNY W PŁOCKU JAKO ŚRODOWISKO SPOŁECZNO WYCHOWAWCZE...................(STRON Cool
326. OKRESY I FAZY ROZWOJU TWÓRCZOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY...................(STRON 5)
327. PODSTAWOWE PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ PSYCHOLOGII ROZWOJOWEJ...................(STRON 36)
328. ETYKA I POLITYKA...................(STRON 5)
329. PROBLEMY PRZEMIAN ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO...................(STRON 5)
330. POSTAWY SPOŁECZNO - MORALNE WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY...................(STRON 3)
331. PRZYGOTOWANIE LEKCJI NA JAKIE CZYNNOŚCI POWINIEN ZWRÓCIĆ UWAGĘ NAUCZYCIEL........(STRON 6)
332. PRZYKŁAD PRZYPADKU NADAJĄCEGO SIĘ DO TERAPII RODZINNEJ - SYSTEMOWEJ...................(STRON 1)
333. PRZYKŁAD PRZYPADKU NADAJĄCEGO SIĘ DO TERAPII RODZINNEJ...................(STRON 2)
334. TRUDNY PRZYPADEK WYCHOWAWCZY...................(STRON 2)
335. PSYCHOLOGICZNE MECHANIZMY ZACHOWANIA AGRESYWNEGO...................(STRON 3)
336. ROLA STRUKTURY JA. STRUKTURA JA JAKO MECHANIZM INTEGRACJI...................(STRON 2)
337. SPECYFIKA PROCESÓW PSYCHOSPOŁECZNYCH DZIECKO DYSLEKTYCZNE...................(STRON 12)
338. STRATEGIE ZACHOWAŃ W KONFLIKCIE MIĘDZY PARTNERAMI BLISKIEGO ZWIĄZKU INTERPERSONALNEGO....................(STRON 5)
339. CHARAKTER I EWOLUCJA WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO -REFERAT PRZYGOTOWANY NA PODSTAWIE KSIĄŻKI IRENY WOJNAR PT .TEORIA WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO ...................(STRON 2)
340. UCZEŃ PRZEWLEKLE CHORY W SYTUACJI ZAWODU I SZKOŁY...................(STRON 5)
341. WEWNĘTRZNE ZRÓŻNICOWANIE PSYCHOLOGII GŁĘBI...................(STRON 4)
342. WIEK DORASTANIA / ADOLESCENCJA...................(STRON 5)
343. TYPOLOGIA SEKT...................(STRON 4)
344. SZCZEGÓLNA POZYCJA SPRAWIEDLIWOŚCI. SPRAWIEDLIWOŚĆ A MORALNOŚĆ...................(STRON 2)
345. ASERTYWNOŚĆ...................(STRON 13)
346. ŚRODOWISKO ŻYCIA RODZINNEGO DZIECKA A OSIĄGNIĘCIA SZKOLNE UCZNIA (NA PRZYKŁADZIE KLAY II-III-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W JURKACH) ...................(STRON 67)
347. TADEUSZ KOTARBIŃSKI...................(STRON 2)
348. SUMIENIE POLITYKA...................(STRON 6)
349. ROLA WYCIECZKI W KSZTAŁTOWANIU UMYSŁOWYM DZIECI...................(STRON 44)
350. ROZWÓJ MOWY DZIECKA...................(STRON 2)
351. SAMOWYCHOWANIE...................(STRON 3)
352. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 3)
353. PUNK - CZŁOWIEK WOLNY?...................(STRON 2)
354. ROLA OJCA WE WSPÓŁCZESNEJ RODZINIE...................(STRON 6)
355. POTRZEBA FORMACJI LUDZKIEJ...................(STRON 9)
356. PSYCHOSPOŁECZNE MECHANIZMY ŻYCIA ZBIOROWEGO...................(STRON 3)
357. OKRES PRENATALNY...................(STRON 4)
358. OKRES ROZWOJU NOWORODKA...................(STRON 9)
359. PODSTAWY KSZTAŁCENIA NIEWIDOMYCH I SŁABO WIDZĄCYCH...................(STRON 2)
360. PRZEMOC W RODZINIE...................(STRON 5)
361. NOWOTWORY-KONSEKWENCJE PSYCHOLOGICZNE...................(STRON 3)
362. WYBRANE ZJAWISKO Z PSYCHOLOGII NIEDOSTOSOWANIA SPOŁECZNEGO W TEORIACH I BADANIACH PSYCHOLOGICZNYCH...................(STRON Cool
363. PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA...................(STRON 2)
364. PSYCHOLOGIA SPOŁECZEŃSTWA...................(STRON 16)
365. METODY BADAWCZE...................(STRON 12)
366. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 10)
367. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 4)
368. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 3)
369. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 1)
370. NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY PROCESU PSYCHOTERAPII...................(STRON 3)
371. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 5)
372. PYTANIA EGZAMINACYJNE Z PSYCHOLOGII WYCHOWAWCZEJ...................(STRON 1)
373. PSYCHOLOGIA W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH:...................(STRON 36)
374. RECENZJA KSIĄŻKI WPROWADZENIE DO ETYKI CHRONIENIA OSÓB ...................(STRON 2)
375. MIROSŁAW KARWAT O PERFIDII...................(STRON 3)
376. REPREZENTACJE POZNAWCZE:...................(STRON 3)
377. RESOCJALIZACJA NIELETNICH...................(STRON 4)
378. RODZAJE DEWIACJI I TYPY ICH NAZNACZANIA...................(STRON 7)
379. MIEJSCE RODZINY W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA POSTAW PATRIOTYCZNYCH MŁODZIEŻY...................(STRON 3)
380. RODZINA A PROBLEM UBÓSTWA...................(STRON 3)
381. RODZINA JAKO NATURALNE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE...................(STRON 4)
382. RODZINA JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE...................(STRON 3)
383. ZNACZENIE RODZINY W WYCHOWANIU CZŁOWIEKA...................(STRON 12)
384. RODZINA Z DZIEĆMI W WIEKU SZKOLNYM...................(STRON 12)
385. ROLA I ZADANIA PEDAGOGA WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE...................(STRON 3)
386. ROLA I ZNACZENIE STRUKTUR POZNAWCZYCH. TEORIA OSOBOWOŚCI REYKOWSKIEGO...................(STRON 6)
387. ROLA MATKI W TWÓRCZOŚCI PEDAGOGICZNEJ J.A. KOMEŃSKIEGO I J.H. PESTALOZZIEGO...................(STRON 9)
388. ROLA NAUCZYCIELA W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM...................(STRON 36)
389. ROLA REKREACJI RUCHOWEJ W PROCESIE RESOCJALIZACJI MŁODZIEŻY TRUDNEJ...................(STRON 3)
390. SOCJALIZACYJNA ROLA RODZINY...................(STRON Cool
391. ROZUMIENIE POJĘCIA NAUKA I JEGO SYNONIMÓW...................(STRON 42)
392. ROZWÓJ CHWYTU...................(STRON 3)
393. ROZWÓJ SYSTEMÓW RESOCJALIZACYJNYCH W ŚWIETLE LITERATURY...................(STRON 4)
394. RÓŻNE SPOSOBY UJMOWANIA PEDAGOGIKI...................(STRON 2)
395. RYTMY BIOLOGICZNE...................(STRON 7)
396. SAMOBÓJSTWA I ICH PRZYCZYNY...................(STRON 3)
397. SAMOKONTROLA REAKCJI LĘKOWYCH...................(STRON 3)
398. SENS ŻYCIA...................(STRON 4)
399. SFORMULOWAĆ DWA CELE OGÓLNE, DO KAŻDEGO CELU OGÓLNEGO PO TRZY CELE OPERACYJNE ZE SKŁADNIKAMI I TAKSONOMIĄ...................(STRON 2)
400. SKINHEADZI, JAKO JEDNA Z PODKULTUR MŁODZIEŻOWYCH...................(STRON 7)
401. SOCJOLOGIA...................(STRON 10)
402. PRAWDZIWY PRZYWÓDCA...................(STRON 4)
403. SOCJOLOGICZNE KONSEKWENCJE FREUDOWSKIEJ KONCEPCJI PSYCHOANALIZY...................(STRON 4)
404. SOCJOTECHNIKA A PREZYDENT KWAŚNIEWSKI...................(STRON 3)
405. SPOŁECZEŃSTWO I SOCJOLOGIA ZIEM ZACHODNICH W FAZIE PRZEŁOMU I OTWARCIA PONOWOCZESNEGO...................(STRON 7)
406. SĄD NAD NAGRODĄ I KARĄ W PROCESIE WYCHOWAWCZYM...................(STRON 10)
407. SPECYFIKACJA I ZASADY PRACY Z UCZNIAMI UPOŚLEDZONYMI UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM....(STRON 4)
408. WSPÓŁCZESNY SPORT, JEGO ISTOTA, ELEMENTY I OBRAZ NA PODSTAWIE LEKTURY KALOKAGATII JÓZEFA LIPCA...................(STRON 4)
409. STRUKTURA KOMUNIKOWANIA SIĘ..................(STRON 1Cool
410. STEREOTYP...................(STRON 4)
411. PODSTAWOWE PRAWIDŁOWOŚCI UCZENIA SIĘ I NAUCZANIA, STRATEGIE UCZENIA SIĘ, PAMIĘĆ I ZAPOMINANIE....................(STRON 7)
412. STRES A UMYSŁ...................(STRON 7)
413. STRES I JEGO PRZYCZYNY...................(STRON 12)
414. DYSLEKSJA...................(STRON 10)
415. PODKULTURA MŁODZIEŻOWA I JEJ ZNACZENIE W PROCESIE SOCJALIZACJI JEDNOSTKI - SZANSA ROZWOJU CZY REALNE ZAGROŻENIE...................(STRON Cool
416. SYSTEM KONTROLI SPOŁECZNEJ W MOIM ŻYCIU....................(STRON 11)
417. SYSTEM NAGRÓD I KAR W MOTYWACJI PRACOWNIKÓW...................(STRON 10)
418. "SYSTEM SZKOLNY WE FRANCJI"....................(STRON 7)
419. MÓJ SYSTEM WYCHOWANIA ...................(STRON 3)
420. SYTUACJA SPOŁECZNO-EKONOMICZNA RODZIN NIEPEŁNYCH...................(STRON 9)
421. SZKOŁA JAKĄ ZNAM Z LITERATURY, TELEWIZJI I FILMU....................(STRON 2)
422. SZKOŁA JAKO MIEJSCE PRZYGOTOWANIA DO DOJRZAŁOŚCI...................(STRON 4)
423. OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE FUNKCJE SZKOŁY...................(STRON 4)
424. SZKOŁA PUBLICZNA I NIEPUBLICZNA ZA I PRZECIW...................(STRON 4)
425. POJĘCIE ŚRODOWISKA...................(STRON 1)
426. TECHNIKI NEGOCJACJI...................(STRON 2)
427. TELEWIZJA JAKO CZYNNIK ZAGRAŻAJĄCY W PROCESIE WYCHOWANIA...................(STRON 3)
428. TEORIA PIAGETA (POZNAWCZA)..................(STRON 7)
429. RESOCJALIZACJA...................(STRON 1)
430. TOŻSAMOŚĆ GRUPOWA A KOMPETENCJE KULTUROWE...................(STRON 5)
431. TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU U DZIECI...................(STRON 20)
432. TRWAŁE WARTOŚCI KULTURY W ZMIENNYM ŚWIECIE KULTURY - GLOBALIZACJA ŚWIATA PRZY JEDNOCZESNEJ REGIONALIZACJI...................(STRON 5)
433. TWÓRCZOŚĆ W PEDAGOGICE CELESTYNA FREINETA...................(STRON 4)
434. UCZENIE SIĘ...................(STRON 9)
435. UCZENIE SIĘ: CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA NABIERANIE WPRAWY...................(STRON 7)
436. UDZIELANIE POMOCY NA USAMODZIELNIENIE WYCHOWANKÓW PLACÓWEK OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH, RESOCJALIZACYJNYCH, ZAKŁADÓW DLA NIELETNICH ORAZ RODZIN ZASTĘPCZYCH...................(STRON 7)
437. UNIA EUROPEJSKA - JAK DO TEGO DOSZŁO?...................(STRON 7)
438. UWARUNKOWANIA OSOBOWOŚCIOWE ZACHOWAŃ PRZESTĘPCZYCH AGRESJA, EMPATIA, ZAPOTRZEBOWANIE NA STYMULACJĘ, POZIOM ROZWOJU MORALNEGO, SAMOOCENA, ALIENACJA...................(STRON 10)
439. W POSZUKIWANIU ZDROWEJ DEMOKRACJI NA PODSTAWIE JÓZEFA MAJKI...................(STRON 3)
440. PEDAGOGIKA - POJĘCIA PEDAGOGICZNE...................(STRON 12)
441. PEDAGOGIKA SPOŁECZNA...................(STRON 29)
442. PEDAGOGIKA ZABAWY...................(STRON 5)
443. PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA.....(STRON 2)
444. PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA STADIUM INDYWIDUALNEGO PRZYPADKU...................(STRON 3)
445. KRYZYS EKOLOGICZNY...................(STRON 3)
446. W CZŁOWIEKU ZAWARTY JEST CAŁY ŚWIAT I JEŻELI TYLKO WIESZ JAK PATRZEĆ I UCZYĆ SIĘ, DRZWI SIĘ SAME OTWORZĄ I ZNAJDZIESZ KLUCZ W SWOJEJ RĘCE...................(STRON 2)
447. W JAKI SPOSÓB MOŻNA MIERZYĆ JAKOŚĆ ŻYCIA?...................(STRON 1)
448. W KRĘGU MIŁOŚCI I NIENAWIŚCI BOHATERACH LITERACKICH, KTÓRYCH ROZUMIEM, PODZIWIAM, OSKARŻAM...................(STRON 2)
449. ALVIN TOFFLER...................(STRON 3)
450. UŚWIADOMIENIE SEKSUALNE ROLA RODZICÓW, SZKOŁY, RÓWIEŚNIKÓW I LITERATURY...................(STRON 2)
451. WIEK NIEMOWLĘCY (0-12 MIES.)..................(STRON 22)
452. WIĘŹ SPOŁECZNA...................(STRON 5)
453. ,SPOŁECZNE INICJATYWY NA RZECZ WIĘŻNIOW...................(STRON 4)
454. WPŁYW RODZINY NA DOROSŁE ŻYCIE CZŁOWIEKA...................(STRON 5)
455. WPŁYW STRESU NA ORGANIZM CZŁOWIEKA...................(STRON 6)
456. WPŁYW TERAPII ZAJĘCIOWEJ NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY UPOŚLEDZONEJ UMYSŁOWO..............(STRON 5)
457. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY SPOŁECZNE W OPINII WŁASNEJ I OPINII RÓWIESNIKÓW...................(STRON 3)
458. WSPÓŁCZESNE POSTACIE PATOLOGII WŚRÓD MŁODZIEŻY...................(STRON 4)
459. WSZYSTKO O NEGOCJACJACH...................(STRON 12)
460. WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE A REFORMA SYSTEMU EDUKACJI...................(STRON 5)
461. CZŁOWIEK I SZTUKA...................(STRON 12)
462. TELEWIZJA - SZANSA CZY ZAGROŻENIE DLA ROZWOJU OSOBOWOŚCI DZIECKA?...................(STRON 3)
463. WYCHOWYWAĆ CZY KARAĆ MŁODOCIANYCH PRZESTĘPCÓW?...................(STRON 3)
464. SZKOŁA, JAKĄ POZNAŁEM Z LITERARURY, ŻYCIA, FILMU I TELEWIZJI...................(STRON 3)
465. ŹRÓDŁA I PRZYCZYNY TRUDNOŚCI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH....................(STRON 6)
466. ZJAWISKO PRZEMOCY NA TLE RUCHÓW KONTESTACYJNYCH...................(STRON 7)
467. ZJAWISKO PRZEMOCY DOMOWEJ...................(STRON 7)
468. ZAINTERESOWANIA DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 32 W WAŁBRZYCHU.(STRON 35)
469. ZAGADNIENIA KULTURY WSPÓŁCZESNEJ SPOSOBY POJMOWANIA TERMINU KULTURA...................(STRON Cool
470. WYKŁAD Z PSYCHOLOGII - EMOCJE...................(STRON 7)
471. ZABURZENIA OSOBOWOŚCI...................(STRON 27)
472. WYCHOWANIE W ŚREDNIOWIECZU...................(STRON 3)
473. WYCHOWANIE ESTETYCZNE CZYM SĄ W ISTOCIE I JAK FUNKCJONUJĄ W TEORII WYCHOWANIA POJĘCIA: WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ I WYCHOWANIE ESTETYCZNE?...................(STRON 4)
474. ORALNA STRUKTURA CHARAKTERU...................(STRON 4)
475. ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W POLSCE...................(STRON 7)
476. ZNACZENIE DZIECIŃSTWA W PROCESIE SOCJALIZACJI I WYCHOWANIA...................(STRON 15)
477. ZABURZENIA STRESOWE POURAZOWE U DZIECI...................(STRON 3)
478. PROGRAM PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ OD NIKOTYNY, ALKOHOLU I NARKOTYKÓW...................(STRON 6)
479. WSPÓŁCZYNNIK HUMANISTYCZNY FLORIANA ZNANIECKIEGO NAWIĄZANIA I INTERPRETACJE PRZEGLĄD WYBRANYCH TEKSTÓW...................(STRON 21)
480. ALKOHOL I NARKOTYKI W ŻYCIU MŁODZIEŻY...................(STRON 6)
481. OJCOSTWO...................(STRON 21)
482. WPROWADZANIE W ŻYCIE ZASAD ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI...................(STRON 11)
483. PRACA KONTROLNA Z TEORII WYCHOWANIA...................(STRON Cool
484. WPŁYW SYSTEMU MOTYWOWANIA NA DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNĄ PRZEDSIĘBIORSTWA...................(STRON 4)
485. WPŁYW GRUPY RÓWIEŚNICZEJ NA INTEGRACJĘ KLASY...................(STRON 4)
486. TEORIA WYCHOWANIA...................(STRON 14)
487. SAMOBÓJSTWA NIELETNICH I MŁODOCIANYCH...................(STRON 4)
488. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 3)
489. PSYCHOTERAPIA...................(STRON 6)
490. PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA...................(STRON 30)
491. PSYCHOLOGIA ROZWOJU...................(STRON 2)
492. PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA...................(STRON 2)
493. PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA...................(STRON 14)
494. PRZEMOC WOBEC DZIECKA...................(STRON 9)
495. PROFILAKTYKA CHORÓB UKŁADU KRĄŻENIA...................(STRON 6)
496. ZWIĄZKI EMOCJONALNE CZŁOWIEKA...................(STRON 7)
497. PRACA Z PSYCHOLOGII WIEKU DORASTANIA...................(STRON 7)
498. POSTAWY RODZICIELSKIE...................(STRON 4)
499. INTELIGENCJA. OSOBOWOŚĆ TWÓRCY....................(STRON 2)
500. POJĘCIE ŚWIADOMOŚCI...................(STRON 3)